מוזיקה לאירועים – התקליטנים עושים את האירוע

תקליטנים הם אותם אנשים המספקים לנו מוזיקה לאירועים שונים.

תפקידו של התקליטן הוא להבין מהו אותו סוג האירוע לו נדרשת מוזיקה, אפיון האירוע, בחירת המוזיקה, ההחלטה באשר למוזיקה שתושמע באירוע המדובר, הקלטת קטעי המוזיקה הנדרשים לאירוע ויצירת קטעי מוזיקה ייחודיים במהלך האירוע.

אם בעבר, ההיכרות שלנו עם תקליטנים הייתה בדיסקוטקים שונים שהרי בשני העשורים האחרונים יותר ויותר אנשים מזמינים תקליטנים שייצרו וינגנו מוזיקה לאירועים שונים.

ברחבי העולם תקליטנים מכונים D.J, אך בישראל קיימת הפרדה בין המושג תקליטנים לD.J'S, שכן משייכים את אנשי המקצוע הנקראים 'תקליטנים' לאלו אשר לרוב יוצרים מוזיקה לחתונות ואירועים שונים.

מוזיקה לאירועיםעבודתו של התקליטן

ישנם סוגים שונים של תקליטנים וחשוב לוודא את ניסיונו ביצירת מוזיקה לסוג האירוע בו אתם מעוניינים.

כמו כן, חשוב מאוד לוודא האם מדובר בתקליטן אשר שולט בז'אנר מוזיקלי זה או אחר ולבחור באחד השולט באותו ז'אנר בו אתם מעוניינים.

רוב התקליטנים אשר אחראים על מוזיקה באירועים מביאים את הציוד שלהם, אך במקרה בו אולם האירועים מספק את כל הקשור לציוד ההגברה, חשוב שתוודאו כי התקליטן יגיע למקום טרם האירוע למקום ויוודא שהציוד אכן מתאים לו ופועל כהלכה.

בעת יצירת מוזיקה לאירועים התקליטן ישתמש ב– 2 מערכות השמעה לפחות וציוד מיוחד השולט על האפקטים של המוזיקה אותה הוא אמור ליצור בעת האירוע.

פעמים רבות התקליטן ייצור מוזיקה לאירועים אשר כוללת טרנטבליזם (פעלולים שונים על ידי שריטת תקליטים, האטת קצב השמיעה או לחלופין האצה) וכן סקרצ'ינג.

כמו כן, התקליטן יביא עימו מערכת הקלטה, תקליטים, פטפונים, מיקסרים, מיקרופון ואוזניות מיוחדות.

יצירת מוזיקה לאירועים שונים

אם אתם מתלבטים באם להזמין תקליטן שיספק לכם מוזיקה לאירועים, או שמא לשכור את שירותיו של זמר מפורסם או להקה שתנגן באירוע, חשוב שתיקחו בחשבון את הנקודות הבאות:

  • עלותהחליטו על התקציב אותו אתם מייעדים לכל הקשור למוזיקה באותו אירוע.

חשוב לדעת כי התעריפים של התקליטנים משתנה ולרוב ניתן להשיג תקליטן במחיר המתאים לכל כיס וזאת בהשוואה ללהקה או זמר מפורסם שיעלו לכם יותר כסף.

  • סגנוןאם אתם מעוניינים בסגנון מוזיקלי אחד (קלאסי, ג'ז) יהיה זה רעיון טוב להזמין להקה, אך אם אתם מעוניינים במספר סגנונות, קחו בחשבון כי תקליטן יכול לספק לכם סוגים שונים של מוזיקה בהתאם לבחירתכם.

  • קהל היעדאם מדובר באירוע יוקרתי (כמו למשל, בר מצווה בכותל, מוזיקה לקבלת פנים של אירוע סולידי), להקת ג'ז או להקה אינסטרומנטלית שתנגן מוזיקה קלאסית יהיו רעיון טוב. אך אם מדובר באירוע בו קהל היעד הוא ילדים ובני נוער, תקליטן הוא הכתובת הטובה ביותר.

הוא יקפיץ את הילדים על רחבת הריקודים ויספק להם את סוג המוזיקה בה הם מעוניינים, כנ"ל לגבי חתונות ואירועים שונים המערבים ריקודים.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *