איך לבחור דלתות פנים לבית?

איך לבחור דלתות פנים לבית?

יותר ויותר אנשים מודעים לבחירה הנכונה של דלתות פנים הן בהיבט הפראקטי והן בהיבט העיצובי. בשנים האחרונות כשהדלתות הפכו להיות חלק בלתי נפרד מעיצוב הבית, כאשר בוחרים דלתות פנים חשוב להתייחס הן להיבט הפרקטי כמו עמידות, פרזולים ועוד והן להיבט העיצובי, לגוונים, לעיטורים, לסוג הדלת ועוד.

שמונה טיפים ועצות טובות שיעזרו לכם למצוא את הדלת המתאימה ביותר

חשוב לבחור דלת פנים בהתאם לצרכים של הבית. כאשר רוצים לבחור דלתות לחללים קטנים כמו חדרים קטנים, חדרי אמבטיה, חדרי שירותים ועוד, כדאי לבחור דלתות הזזה כדי לחסוך במקום.

חשוב לבחור דלתות איכותיות העשויות מחומרי גלם משובחים, דלתות שיהיו חזקות ועמידות לשנים רבות. סוגי הדלתות הנפוצים הם דלתות עץ, דלתות מתכת ודלתות פולימריות.

דלתות העץ הן דלתות קלאסיות, יפות ופופולאריות, אך יש להן שתי בעיות. הן אינן עמידות במגע עם מים, הן נרקבות ומתנפחות והן חשופות לפגיעות של מזיקים הניזונים מתאית העץ ובמיוחד מהטרמיטים.

 

דלתות המתכת והדלתות הפולימריות נותנות פתרון מצוין לבעיית המים ולבעיית המזיקים. הפולימרים הם סוג של חומר גלם המורכב מנסורת עץ, משבבים ומפלסטיק. דלתות העשויות מחומרים אלו עמידות בפני נזקי המים ומהמזיקים. אומנם, הדלתות והמשקופים העשויים מפולימרים, יקרים יותר, אך ההשקעה משתלמת.

דלתות הפנים צריכות להתכתב עם העיצוב הכללי של הבית. מרחב הבחירה בדלתות הוא עצום. יש חומרים שונים המשמשים לייצור הדלתות, יש אינספור עיצובים, גימורים ועיטורים במגוון של סגנונות ואפשרויות.

בכל סוג או סגנון של דלת שתבחרו, העיצוב חייב להשתלב עם עיצוב החלל, עם הגוונים, עם חיפויי הרצפה, עם סגנון הריהוט ועוד. חשוב לזכור כי את גוון הצבעים של כל חלל אפשר להחליף בכל תקופה ואפילו את הרהיטים, אך את הדלתות לא מחליפים לעתים קרובות. לכן בעת בחירת הדלתות חשוב להסתכל קדימה ולבחור דלתות בעיצוב ניטראלי שיתאימו גם לגוונים החדשים של הקירות שתבחרו ולסגנון העיצוב החדש.

בעת בחירת הדלתות יש להחליט על רמת הבידוד. יש רמות שונות של בידוד אקוסטי שאותו יש לבחור בהתאם לצרכים. יש המעדיפים לבחור דלתות בעלי רמת בידוד גבוהה במיוחד כדי לקבל שקט ופרטיות בחדרי השינה ויש הבוחרים, במיוחד לחדרי ההורים, רמת בידוד בינונית שתאפשר לשלוט על הנעשה בבית, לשמוע בכי של תינוק או מריבות של ילדים, גם כאשר ההורים נמצאים בחדר שלהם.

ידיות הם אחד האביזרים המשפיעים על מראה הדלת. יש ידיות צבעוניות, יש ידיות גדולות או מינימאליסטיות, יש ידיות העשויות ממתכת, מניקל או מפלסטיק. לא כדאי לחסוך במחיר הידית, צריך לזכור כי הידית באה במגע באופן קבוע, אם תבחרו ידית לא איכותית, היא תישחק מהר מאוד.

האם כדאי לבחור את אותו הליין של הדלתות הפנימיות לכל החדרים? על כך הדעות חלוקות. יש מעצבים התומכים בדעה זו ויש מעצבי פנים הטוענים כי באמצעות דלתות שונות אפשר יהיה ליצור הפרדה בין אזורי המגורים לבין האזורים האישיים בבית.

0 תגובות

השאירו תגובה

רוצה להצטרף לדיון?
תרגישו חופשי לתרום!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *